Voorwaarden & privacy verklaring

Bestellingen
Voor alle bestellingen geldt dat de opdracht vóór levering overgemaakt dient te worden.
Voor spoed opdrachten wordt € 10,- extra in rekening gebracht.

Bij ons is het uitsluitend mogelijk op factuur te betalen, wij sturen een factuur met iDEAL link. Zodra de betaling is gedaan is de bestelling compleet en komt de taart op onze agenda. Hebben wij 7 dagen van te voren nog geen betaling sturen wij eenmalig een herinnering. Mocht er dan nog geen betaling plaatsvinden halen wij de opdracht van de agenda en zal er geen taart zijn vanuit onze kant.

Bij het maken van poppen kan het voorkomen dat condensvorming of temperatuurverschillen de poppen doen inzakken. Wij kunnen hier helaas niets aan doen. Vooral poppen op twee benen zijn makkelijker te beschadigen. Ondanks dat je ze jaren zou kunnen bewaren. Wil je ze laten herstellen dan zijn hier kosten aan verbonden.

Taart bestellingen kunnen tot 2 weken voor afhaling verandert worden. Na deze periode is het niet meer mogelijk ene thema te wijzigen.

Opdracht annuleren kan tot 3 weken van te voren kosteloos, na deze periode zullen wij ten aller tijden kosten in rekening brengen. Dit is afhankelijk van de opdracht.

Bij schade aan de inhoud van een pakket dien je binnen 24 uur een foto te sturen en de desbetreffende schade. Na 24 uur vervalt het recht op een vergoeding.

Bij onvrede over een bestelling dien je binnen 24 uur na het ontvangen van het pakket een mail te sturen. En hierin een retour melding aan te geven. Na 24 uur vervalt het recht op het retour zenden en vervallen de overige voorwaarden zoals onderstaand.

Annuleren van een bestelling
U wilt de bestelling annuleren?
Dit kan kosteloos tot vier weken vóór levering. Bij annulering tot drie weken voor de levering wordt 30% van het bedrag in rekening gebracht en bij annulering tot twee weken voor de levering wordt 50% van het bedrag teruggestort. In alle gevallen brengen wij wel administratiekosten in rekening.
Bij annulering binnen twee weken voor bestelling, vervalt alle recht op teruggave.

Ophalen van een bestelling
Vanaf het moment dat je de bestelling ophaalt en deze zich buiten onze winkel bevindt, bent u zelf verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen. Taarten kunnen het beste plat vervoerd worden het liefst achterin de auto of plat op de vloer.

Uniek
De Ouwe Taart maakt nooit taarten van een andere decorateur na, maar neemt eventueel een foto ter inspiratie. Alle taarten die door ons worden ontworpen zijn uniek. Vullingen e.d. komen natuurlijk wel vaker voor op/in andere taarten.

Milieu
Wij proberen tijdens het produceren van onze workshops en het maken van taarten zo min mogelijk het milieu te belasten.

Workshops/ kinderfeestjes/ kinderworkshops
De workshops worden gehouden op ons adres.
Wij kunnen ook naar een door u geregelde locatie komen. Mits er ruimte voor is, kunnen hier meer personen deelnemen. Er geldt altijd een minimum van acht personen.

Annuleren van een workshop
kinderfeestjes/ kinderworkshops
Wil u een workshop annuleren?
Dit kan kosteloos tot vier weken vóór de workshop. Bij annulering tot drie weken voor de workshop wordt 30% van het workshopbedrag in rekening gebracht en bij annulering tot twee weken voor de workshop wordt 50% van het bedrag terug gestort. In alle gevallen brengen wij wel administratiekosten in rekening.
Bij annulering binnen twee weken voor de workshop, vervalt alle recht op teruggave.
Indien u iemand anders regelt die in uw plaats de workshop komt volgen, zijn bovenstaande voorwaarden niet van toepassing.

* Bij 3D workshops worden kosten doorberekend, bij 4 weken voor aanvang van de workshop i.v.m. inkopen/ bestellingen. De kosten zijn afhankelijk van de workshop die je komt volgen.

* bij annuleren aan onze zijden, storten wij het bedrag binnen 14 dagen. U krijgt hiervan een credit nota des gewenst.

* Workhops die bij De Ouwe Taart gevolgd worden mogen niet gekopieerd worden voor eigen workshops of eigen doeleinden. Op het moment dat je een workshop bij ons hebt gevolgd kun je dit niet in een eigen workshop gaan gebruiken. Als je dit wel doet kunnen wij je sommeren de workshop per direct te stoppen of ons een vergoeding te betalen voor het geven van de workshop die je bij ons hebt geleerd.

Tevens schakelen wij dan een jurist in om de zaak verder te onderzoeken.

* Mocht er tijdens de workshop/kinderfeestje iets kapot gaan, zullen deze kosten verhaald worden op de des betreffende persoon.

* betaling dient vooraf voldaan te zijn binnen 2 weken of 3 weken voor aanvang van de workshop, blijft betaling uit dan annuleren wij de workshop/ kinderfeestje en zullen wij de plaats vergeven aan iemand anders.

Ziekte of overmacht aan onze kant
In geval van ziekte of overmacht behoudt De Ouwe Taart zich het recht voor om bestellingen en workshops te annuleren. Er zal dan altijd gekeken worden naar een nieuwe geschikte datum. Bij taartbestellingen zoeken wij naar een vervangende collega.

Ziekte of overmacht overname opdrachten collega bakkers
Regelmatig nemen wij opdrachten aan van collega’s. Op het moment dat je daarmee akkoord gaat, ga je daarmee ook akkoord met onze voorwaarden. Dat betekend dat wij met andere producten werken dat onze collega bakkers, waardoor de smaak anders kan zijn. Omdat het vaak om spoedovername betreft kun je hieraan geen rechten ontlenen. Wij werken met de producten en ingrediënten die dan voorhanden zijn.

Bezorgservice

Voor het bezorgen van een bestelling binnen Eindhoven vragen wij naast een kilometer-vergoeding van €0,25 een vast bedrag van € 8,50 aan bezorgkosten, dit komt overeen met de bezorgkosten van algemene bezorgers.

Voor het bezorgen van bestellingen buiten Eindhoven gelden, naast bovenstaande
kilometervergoeding, andere tarieven. Dit wordt per offerte uitgerekend.

Bezorgservice is tot aan de deur, wij kunnen niet de bestelling in een flat naar boven brengen.

Voor de bezorgservice geldt het volgende:
Tenzij kan worden aangetoond dat de bezorger zich roekeloos heeft gedragen tijdens
de bezorging, dragen wij nooit het risico van ontstane schade aan de bestelling.

Het bezorgen van onze taarten is op eigen risico, mochten wij door omstandigheden van het verkeer te laat komen kunnen wij hier helaas niets aan doen.

Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om (op éigen risico) bestellingen via DHL, POST NL,
Kiala, etc. te laten bezorgen, maar bij ons kunt u er gerust over zijn dat uw bestellingen heelhuids én op tijden die ú uitkomen bij u geleverd worden!

Klachten

Bij onvrede over een bestelling, of kinderfeestje, workshop dien je binnen 24 uur te melden per mail, gelieve deze niet telefonisch te melden. Na 24 uur vervalt het recht op terug gave of coulance vanuit de kant van De Ouwe Taart.

Graag duidelijk vermelden waar de klacht over gaat, eventueel foto’s toevoegen indien nodig.

Klachten over ons gebak, taarten en andere eetbare producten, graag bewijs materiaal bewaren, zodat wij kunnen oordelen of de klacht gegrond is. Denk aan te zoete topping, droge cake. Bewaar altijd een stukje zodat wij dit kunnen beoordelen.

Bij bestellingen via de webshop zie bovenstaand.

Bestellingen webshop

De bestellingen die worden geplaatst in onze webshop worden per voorkeur door ons via pakketdienst verzonden. Pakketten tot 30 kg kosten € 6,50 per bestelling. Weegt je pakket zwaarder dan 30 kg, zullen wij extra kosten voor een 2e zending in rekening brengen.

Het is mogelijk het pakket extra te verzekeren, dit kan via de mail aangevraagd worden. Deze kosten kun je dan terug vinden op de factuur.

In de koude periode gaan de emmers met fondant sneller kapot/ breken ze makkelijker, wij kunnen hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld. Ook niet door het kapot maken van de pakketdienst. Wij kunnen deze kosten niet verhalen, mits het pakket verzekert is verzonden.

Verzenden is op risico van de koper. Wij kunnen dus niet verantwoordelijk gesteld worden aan schade dit door een extern bedrijf is veroorzaakt.

Herroepingsrecht; het contract kan binnen 14 dagen kosteloos retour komen, als het artikel nog in de originele verpakking zit. Alles ongeopend is. Dit zijn artikelen die om hygiënische redenen niet teruggestuurd kunnen worden. Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet terug gestuurd worden.

De koper is verplicht om een retour binnen 14 dagen terug te sturen. De kosten die daaraan verbonden zijn voor de koper.

Waardevermindering: soms kunnen wij beslissen een geopend artikel toch in te nemen, hierdoor is er waardevermindering. Dit geld niet voor artikelen met hygiënische aard.

Onze speciale producten

Ons gebak wordt volgens de HACCP richtlijnen gemaakt. Dit houdt in dat wij zoveel mogelijk kruisbesmetting proberen te voorkomen. Wij kunnen/mogen alleen geen 100% garantie geven dat het compleet allergeen vrij is. Bij ons bestellen is dan ook op eigen risico.

Huisregels
Huisregels De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak
1. Geldige legitimatie verplicht
2. In onze lunchroom gelegenheden is consumptie verplicht
3. U dient van te voren uw allergene te melden
4. Het is niet toegestaan eigen eet- en drinkwaren binnen ons bedrijf mee te nemen dan wel te nuttigen
5. Het is niet toegestaan om glazen/glaswerk mee naar buiten te nemen
6. Bij het naar buitengaan van onze lunchroom kunt u gefouilleerd worden
7. Personen onder invloed van drugs en/ of alcohol worden geweigerd
8. Het is bij ons niet toegestaan dronken te zijn
9. Een verzorgd uiterlijk en gepaste kleding zijn verplicht. Hieronder valt o.a.:
• geen kapotte kleding
• geen hoofddeksels, geen vuile kleding of vies uiterlijk
• geen Burka
10. het dragen van (teen)slippers en ondeugdelijk schoeisel wordt afgeraden en is volledig op eigen risico
11. Agressief of storend gedrag wordt niet getolereerd
12. Gebruik, handel en/of bezit van drugs is verboden
13. Personen die in het (recente) verleden problemen hebben veroorzaakt, bij ons of elders, kan de toegang worden ontzegd
14. Ongewenste intimiteiten en ongewenste samenscholing worden niet getolereerd
15. Bij het betreden van de lunchroom geeft u toestemming dat er opnames van u gemaakt kunnen worden
16. Het bezit van wapens is ten strengste verboden
17. Sinds 1 juli 2008 is het verboden te roken in de verschillende horecagelegenheden
18. Boetes voortkomend uit het overtreden van de huisregels zullen worden verhaald op de overtreder
19. Het bedrijf kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zoekgeraakte kleding en/of eigendommen
20. Garderobe gebruik verplicht, geen jassen over de stoel
21. Klachten dienen direct gemeld te worden tijden of na de lunch, achteraf kunnen wij klachten niet in behandeling nemen.
22. Bij het plegen van een misdrijf: Wordt u aangehouden dan wordt u direct overgedragen aan de politie. Tevens doen wij aangifte of dienen een aanklacht in.

Namens De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak

 

AVG wetgeving/ De Ouwe Taart

privacyverklaring.

wij gebruiken uw gegevens die u invoert in onze webshop uitsluitend om uw producten te kunnen verzenden en worden ook ingevoerd op MyParcel. Wij gebruiken de gegevens niet voor reclame doeleinde en wordt niet aan derden gegeven.

cookie melding.

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak, gevestigd aan Heezerweg 276 5643 KL, Eindhoven, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Contactgegevens:

www.de-ouwe-taart.nl Heezerweg 276 5643 KL, Eindhoven 0655867846

J.E. Dragatis is de Functionaris Gegevensbescherming van De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak Hij/zij is te bereiken via info@de-ouwe-taart.nl

Persoonsgegevens die wij verwerken

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

– Voor- en achternaam
– Geslacht
– Adresgegevens
– Telefoonnummer
– E-mailadres

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@de-ouwe-taart.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

– Het afhandelen van jouw betaling
– Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
– Je de mogelijkheid te bieden een account aan te maken
– Om goederen en diensten bij je af te leveren
– De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.

Geautomatiseerde besluitvorming

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak neemt [wel / niet] op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak) tussen zit. De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak gebruikt de volgende computerprogramma’s of -systemen: [aanvullen met naam van het systeem, waarom het gebruikt wordt, onderliggende logica, belang en verwachte gevolgen voor betrokkene]

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: (Categorie) persoonsgegevens > Bewaartermijn > Reden Personalia > Bewaartermijn > Reden Adres > Bewaartermijn > Reden Enzovoort > Bewaartermijn > Reden

Delen van persoonsgegevens met derden

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak gebruikt geen cookies of vergelijkbare technieken.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Je kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van je persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van je toestemming of bezwaar op de verwerking van jouw persoonsgegevens sturen naar info@de-ouwe-taart.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op jouw verzoek . De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er zijn aanwijzingen van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@de-ouwe-taart.nl. De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak heeft de volgende maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens te beveiligen: [voeg hier eventueel andere maatregelen die je neemt aan toe]

– TLS (voorheen SSL) Wij versturen jouw gegevens via een beveiligde internetverbinding. Dit kun je zien aan de adresbalk ‘https’ en het hangslotje in de adresbalk.