Voorwaarden

Bestellingen
Voor alle bestellingen geldt dat de opdracht vóór levering overgemaakt dient te worden.
Voor spoed opdrachten wordt € 10,- extra in rekening gebracht.

Bij het maken van poppen kan het voorkomen dat condensvorming of temperatuurverschillen de poppen doen inzakken. Wij kunnen hier helaas niets aan doen. Vooral poppen op twee benen zijn makkelijker te beschadigen. Ondanks dat je ze jaren zou kunnen bewaren. Wil je ze laten herstellen dan zijn hier kosten aan verbonden.

Bij schade aan de inhoud van een pakket dien je binnen 24 uur een foto te sturen en de desbetreffende schade. Na 24 uur vervalt het recht op een vergoeding.

Bij onvrede over een bestelling dien je binnen 24 uur na het ontvangen van het pakket een mail te sturen. En hierin een retour melding aan te geven. Na 24 uur vervalt het recht op het retour zenden en vervallen de overige voorwaarden zoals onderstaand.

Annuleren van een bestelling
U wilt de bestelling annuleren?
Dit kan kosteloos tot vier weken vóór levering. Bij annulering tot drie weken voor de levering wordt 30% van het bedrag in rekening gebracht en bij annulering tot twee weken voor de levering wordt 50% van het bedrag teruggestort. In alle gevallen brengen wij wel administratiekosten in rekening.
Bij annulering binnen twee weken voor bestelling, vervalt alle recht op teruggave.

Ophalen van een bestelling
Vanaf het moment dat je de bestelling ophaalt en deze zich buiten ons atelier bevindt, bent u zelf verantwoordelijk voor eventuele beschadigingen. Taarten kunnen het beste plat vervoerd worden het liefst achterin de auto of plat op de vloer.

Uniek
De Ouwe Taart maakt nooit taarten van een andere decorateur na, maar neemt eventueel een foto ter inspiratie. Alle taarten die door ons worden ontworpen zijn uniek. Vullingen e.d. komen natuurlijk wel vaker voor op/in andere taarten.

Milieu
Wij proberen tijdens het produceren van onze workshops en het maken van taarten zo min mogelijk het milieu te belasten.

Workshops/ kinderfeestjes/ kinderworkshops
De workshops worden gehouden op ons adres.
Wij kunnen ook naar een door u geregelde locatie komen. Mits er ruimte voor is, kunnen hier meer personen deelnemen. Er geldt altijd een minimum van acht personen.

Annuleren van een workshop
kinderfeestjes/ kinderworkshops
Wil u een workshop annuleren?
Dit kan kosteloos tot vier weken vóór de workshop. Bij annulering tot drie weken voor de workshop wordt 30% van het workshopbedrag in rekening gebracht en bij annulering tot twee weken voor de workshop wordt 50% van het bedrag terug gestort. In alle gevallen brengen wij wel administratiekosten in rekening.
Bij annulering binnen twee weken voor de workshop, vervalt alle recht op teruggave.
Indien u iemand anders regelt die in uw plaats de workshop komt volgen, zijn bovenstaande voorwaarden niet van toepassing.

* Bij 3D workshops worden kosten doorberekend, bij 4 weken voor aanvang van de workshop i.v.m. inkopen/ bestellingen. De kosten zijn afhankelijk van de workshop die je komt volgen.

* Workhops die bij De Ouwe Taart gevolgd worden mogen niet gekopieerd worden voor eigen workshops of eigen doeleinden. Op het moment dat je een workshop bij ons hebt gevolgd kun je dit niet in een eigen workshop gaan gebruiken. Als je dit wel doet kunnen wij je sommeren de workshop per direct te stoppen of ons een vergoeding te betalen voor het geven van de workshop die je bij ons hebt geleerd.

* Mocht er tijdens de workshop/kinderfeestje iets kapot gaan, zullen deze kosten verhaald worden op de des betreffende persoon.

* betaling dient vooraf voldaan te zijn binnen 2 weken of 3 weken voor aanvang van de workshop, blijft betaling uit dan annuleren wij de workshop/ kinderfeestje en zullen wij de plaats vergeven aan iemand anders.

Ziekte of overmacht aan onze kant
In geval van ziekte of overmacht behoudt De Ouwe Taart zich het recht voor om bestellingen en workshops te annuleren. Er zal dan altijd gekeken worden naar een nieuwe geschikte datum. Bij taartbestellingen zoeken wij naar een vervangende collega.

Ziekte of overmacht overname opdrachten collega bakkers
Regelmatig nemen wij opdrachten aan van collega’s. Op het moment dat je daarmee akkoord gaat, ga je daarmee ook akkoord met onze voorwaarden. Dat betekend dat wij met andere producten werken dat onze collega bakkers, waardoor de smaak anders kan zijn. Omdat het vaak om spoedovername betreft kun je hieraan geen rechten ontlenen. Wij werken met de producten en ingrediënten die dan voorhanden zijn.

Bezorgservice

Voor het bezorgen van een bestelling binnen Eindhoven vragen wij naast een kilometer-vergoeding van €0,25 een vast bedrag van € 8,50 aan bezorgkosten, dit komt overeen met de bezorgkosten van algemene bezorgers.

Voor het bezorgen van bestellingen buiten Eindhoven gelden, naast bovenstaande
kilometervergoeding, andere tarieven. Dit wordt per offerte uitgerekend.

Bezorgservice is tot aan de deur, wij kunnen niet de bestelling in een flat naar boven brengen.

Voor de bezorgservice geldt het volgende:
Tenzij kan worden aangetoond dat de bezorger zich roekeloos heeft gedragen tijdens
de bezorging, dragen wij nooit het risico van ontstane schade aan de bestelling.

Het bezorgen van onze taarten is op eigen risico, mochten wij door omstandigheden van het verkeer te laat komen kunnen wij hier helaas niets aan doen.

Natuurlijk kunt u er ook voor kiezen om (op éigen risico) bestellingen via DHL, POST NL,
Kiala, etc. te laten bezorgen, maar bij ons kunt u er gerust over zijn dat uw bestellingen heelhuids én op tijden die ú uitkomen bij u geleverd worden!

Bestellingen webshop

De bestellingen die worden geplaatst in onze webshop worden per voorkeur door ons via Kiala verzonden. Hierbij worden ook nog extra handeling kosten in tekening gebracht, denk aan factuur maken, benzine en verpakking. De extra kosten bedragen € 1,50

In de koude periode gaan de emmers met fondant sneller kapot/ breken ze makkelijker, wij kunnen hiervoor niet verantwoordelijk worden gesteld.

Verzenden is op risico van de koper. Wij kunnen dus niet verantwoordelijk gesteld worden aan schade dit door een extern bedrijf is veroorzaakt.

Herroepingsrecht; het contract kan binnen 14 dagen kosteloos retour komen, als het artikel nog in de originele verpakking zit. Alles ongeopend is. Dit zijn artikelen die om hygiënische redenen niet teruggestuurd kunnen worden. Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken kunnen niet terug gestuurd worden.

De koper is verplicht om een retour binnen 14 dagen terug te sturen. De kosten die daaraan verbonden zijn voor de koper.

Waardevermindering: soms kunnen wij beslissen een geopend artikel toch in te nemen, hierdoor is er waardevermindering. Dit geld niet voor artikelen met hygiënische aard.

Onze speciale producten

Ons gebak wordt volgens de HACCP richtlijnen gemaakt. Dit houdt in dat wij zoveel mogelijk kruisbesmetting proberen te voorkomen. Wij kunnen/mogen alleen geen 100% garantie geven dat het compleet allergeen vrij is. Bij ons bestellen is dan ook op eigen risico.

Huisregels
Huisregels De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak
1. Geldige legitimatie verplicht
2. In onze lunchroom gelegenheden is consumptie verplicht
3. U dient van te voren uw allergene te melden
4. Het is niet toegestaan eigen eet- en drinkwaren binnen ons bedrijf mee te nemen dan wel te nuttigen
5. Het is niet toegestaan om glazen/glaswerk mee naar buiten te nemen
6. Bij het naar buitengaan van onze lunchroom kunt u gefouilleerd worden
7. Personen onder invloed van drugs en/ of alcohol worden geweigerd
8. Het is bij ons niet toegestaan dronken te zijn
9. Een verzorgd uiterlijk en gepaste kleding zijn verplicht. Hieronder valt o.a.:
• geen kapotte kleding
• geen hoofddeksels, geen vuile kleding of vies uiterlijk
• geen Burka
10. het dragen van (teen)slippers en ondeugdelijk schoeisel wordt afgeraden en is volledig op eigen risico
11. Agressief of storend gedrag wordt niet getolereerd
12. Gebruik, handel en/of bezit van drugs is verboden
13. Personen die in het (recente) verleden problemen hebben veroorzaakt, bij ons of elders, kan de toegang worden ontzegd
14. Ongewenste intimiteiten en ongewenste samenscholing worden niet getolereerd
15. Bij het betreden van de lunchroom geeft u toestemming dat er opnames van u gemaakt kunnen worden
16. Het bezit van wapens is ten strengste verboden
17. Sinds 1 juli 2008 is het verboden te roken in de verschillende horecagelegenheden
18. Boetes voortkomend uit het overtreden van de huisregels zullen worden verhaald op de overtreder
19. Het bedrijf kan niet aansprakelijk gesteld worden voor zoekgeraakte kleding en/of eigendommen
20. Garderobe gebruik verplicht, geen jassen over de stoel
21. Klachten dienen direct gemeld te worden tijden of na de lunch, achteraf kunnen wij klachten niet in behandeling nemen.
22. Bij het plegen van een misdrijf: Wordt u aangehouden dan wordt u direct overgedragen aan de politie. Tevens doen wij aangifte of dienen een aanklacht in.

Namens De Ouwe Taart/ De Ouwe Zak